dimecres, 26 de març del 2008

Per què aquest cony de títol?


Bé, el títol del meu blog pot ser que només l'entengui la gent aficionada a la gran saga del Harry Potter. Draco Dormiens Nunquam Titillandus no té un sentit literal, ja que significaria "no t'atreveixis mai a fer pessigolles a un drac mentre dorm"... com veieu, no té el més mínim sentit...

És una frase que es troba de peu a l'escut de Hogwarts, l'escola de l'afortunat mag.


Com podeu comprovar, sóc un amant de la sèrie, dels llibres, de la J.K.Rowling i sobretot de l'actriu Bellatrix Lestrange, foto de la qual podeu veure en el meu blog (sempre tan sensual, ella...aix...).


Les incògnites que l'autora revela sorprenentment de la millor manera, els noms dels personatges (Draco Malfoy)i dels conjurs (Expecto Patronum), que tenen un rerefons tan mitològic com històric i està estretament arrelat al llatí, el vocabulari amb el qual aquesta es manifesta i la complexitat i la relació de les aventures que resulten ser al final més entrelligades del que es pensa el lector realment, converteixen a l'obra del mag de la cicatriu, una incomparable i insuperable obra mestre.


Acabo amb una frase que vaig albirar amb ulls vidriosos de l'últim llibre escrit en Castellà: Vio moverse la boca de Voldemort y un destello de luz verde, y entonces todo se apagó.

3 comentaris:

maite.! ha dit...

buenuu com mas dit q argumenti pk no em va agradar el final..
no em va agradar perqè tots acaven com tutom espera..era un final molt esperat. I a mes els 19 anys q pasen q? ens els em d'imaginar? pues no..aqui la jk estaba d vacances o ke??
I considero q principalment 3 de les morts son MOLT cruels..i en realitat el harry no fot res i tot els hi fan els altres. pro abera..per altra part amb trobo q es descobrexen molts secrets q et qedes..O.O!! i en genral clar q magrada pro en realitat em fa rabia q sigui l'ultim..bff. Pero clar..si no i hagesin agut les morts, no hauria sigut tan emocionant..
El vaig trobar una miketa curt putsee.. :) e..k si.
res mes..q men alegru mol d q tagradi pk no u sabia pas..:D ja parlarem.
un bexito.! :D

pepe ha dit...

ei bones!! benu com ja saps ami tambe magrada tota la saga del harry, tan les pelicules com els llibres, pro(com suposu ja sabras) l k mes ma agradat es l hermione, k(com tamb sabras)sera la meva dona daki un tems jej
no no la vritat s k crec k la jk a acabat mu b l ultim llibre, am grans desenllaços i impactans revelacions Pro daki a dir k es un obra mestra... benu, no i stic dl tot dacor
x acaba vull di k la luna i la ballatrix tamb man agradat mol, si el meu pla am l hermione falla ( ksperu k no) elles seran les seguens candidates jaj
benu tu continua fen escrits dakets i no perdis l tems fente barbes de pinxetes
no ome no ks baroma
DW

F. Bertran ha dit...

Ta bé!
mira el meu blog que hi ha la rèpicla a l'autora!!
jajaja
ja veuràs!
per cert, estic am el pepe! l'hermione està tremenda

Salut!

ferran