dilluns, 27 d’octubre del 2008


Ets verge? Que fuerte, que fuerte, que fuerteee!!!!


Bé, actualitzo altra vegada, perquè potser arribarà un dia que ja no sabré ni què és un blog...

En aquest text, vull incitar a que, tots aquells fans incondicionals de "Física o Química", mirin la sèrie amb una mica d'objectivitat i de reflexió, i no pas com fan la gran majoria, que es limiten a contemplar la bellesa de "figuríns" com ara el mite "Cabano" o la diva "Ruth" i així podria continuar un gran llistat...


El motiu? Bé, anem a pams.


"Física o Química" és la série de moda, el tema de l'hora del pati (de fet, no cal que sigui pati...) de molts instituts espanyols, el "boom" televisiu... En aquesta sèrie, pels que encara no la mireu (jo, també la segueixo...), tracta d'un insitut, en el qual uns estudiants una mica revolucionaris en són els protagonistes. Aquests, podríem dir que són una petita pinzellada de tot el que passa arreu, en l'entorn adolescent.


Fins aquí, tot correcte. Ara bé, el que m'inquieta, és el fet que tractin el tema de la virginitat d'una manera tan equivocada i mal encaminada de cara a l'espectador.


En dos o tres capítols anteriors, van parlar d'un noi que encara no havia perdut la virginitat. Aquest, va ser objecte d'escarni davant de tota la resta "d'amics" i va sortir tan escaldat d'aquella situació que no va tenir cap més remei que marxar de classe. Minuts més tard, tornaven a riure's d'ell al passadís de l'institut i, des dels ulls de l'espectador, aquest es veia un ésser estrany, un no-res. I la gota que fa vessar el got!: uns seus íntims amics, a esquenes d'ell, van dir-li a un altre seu amic íntim de la mateixa colla que era verge. Tota la colla desconcertada i sense saber què dir ni com reaccionar, es mostraven insegurs davant de la persona "infectada" de la virginitat!


Apart d'això, també penso que, des dels ulls d'un adolescent de 13 o 14 anys, la virginitat es mostri com una carrera, una fita, un objectiu que s'ha d'assolir abans de l'edat X, que aquesta incògnita, gràcies als cantinfles de la sèrie, ja la sabem: l'edat del Cabano, de la Ruth i companyia. D'aquesta manera, un adolescent podria pensar: Buf!, encara sort que em queden 4 anys per tenir 18 anys, 17 o els que sigui...


No sé si aquest era el propòsit dels guionistes d'aquesta sèrie; tanmateix, trobo oportú que de vegades ens mirem la televisió amb dos dits de front i no bocabadats i ullspresos, com si observéssim a la veïna del 2n 1a...

7 comentaris:

F. Bertran ha dit...

Molt bé plans, i merci per seguir el meu blog!

perfecte manera de renovar-ho, de fet, jo també volia tractar el sexe "prematur" com crec que has intentat fer tu.
em sembla que estem creant un model que és plasmat a les sèries, no tan sols a física o química, sinó també a d'altres com el cor de la ciutat.
penso que no és un bon model a seguir, ja que volem fer les coses massa ràpid, i això sovint provoca errors.

Moltes gràcies!
PD: has vist els nous articles del Telegraph Road?

et faries del projecte de bloc comunitari de joves? és una proposta!

Ferran

Anna ha dit...

Vinga! M'animo a "manifestar" jo també la meva opinió en vers tot tipus de programes o sèries televisives d'aquest "nivell". Primerament, adverteixo que no sé totalment de què tracta aquesta sèrie, actualment tan seguida, ja que m'he limitat a quadar-me'n al marge, però, després de la teva petita introducció, i dels comentaris que he anat sentit entre la gent, he arribat a la conclusió, que, com tu dius, és una d'aquelles tantes sèries que "tenyeixen" el conflicte social i tempten a la curiositat d'anar més enllà del que realment palpen.

Totalment d'acord amb la teva opinió.

PLANS ha dit...

El bloc comunitari de joves és aquella trepidant idea que tens de fer el bloc amb el Rincón i el Quim? Si és així, crec que ho podríem intentar... També em faria gràcia introduir-me en aquell grup de blocs del berguedà... Bé, ja n'anirem parlant...

Per cert, de veritat creus que el fet de tractar el sexe, en el meu text només ha quedat en un intent? JAJA

Salut! O no...

Anna ha dit...

Com a resposta del que em vas demanar el dissabte, sobre el meu darrer text: Pruesa, és equivalent a "picant", "cremant" ( és a dir.. que d'alguna manera altera, o tempta, o incita..) I indagació fa referència a "recerca", "investigació", tot i que serveixi també com a "descarat" en molts contextos.

És a dir, quan dic: la capacitat en què arriven els canals com "Tele5" o " Antena3" ( entre molts d'altres), en molts casos, no arriba més enllà de la pruesa indagació televisiva.

El que vull dir és que, la capaictat que tenen molts d'aquests canals, ve lligada amb l'objectivitat ( com a objectiu) d'incitar la "recerca" o la impertinència televisiva.

Espero que s'entengui. tranquil.. algun dia compendras el meu altíssim nivellàs gramatical! i sobretot, el meu elevadíssim contingut lèxic! =)

( No em jutgis mai pel que puguis sentir els dissabtes a la nit...)
Un petó!

F. Bertran ha dit...

Plans, ara t'ha sortit competència lèxica!que divertit!
va, pique! pique! jajaja
(i actualitza el blog, xatin!)

Ferran

PLANS ha dit...

Jo més aviat diria substitut lèxic. M'ha derrotat, m'ha enderrocat!! No ho entenc!! jajaja
M'agrada com escriu la papardi, encara que he d'escriure les seves obres al costat d'un diccionari... Segueix així wpa!! jaja

Anna ha dit...

oh oh quan elogi cap a la meva persona! jeje ( no serà tan! homes! ) Si qualsevol podria escriure igual de bé ( modesta.. e?)que jo, o que el hippie frustrat, o que el senyor fiscal i demés, l'única cosa que possiblement, no s'ho haguin plantejat mai. Tot és qüestió de posar-s'hi!

Apa apa, SEGUIU aixi reguapos!
Un petó pels dos!